Ülkemizde yüksek hızlı demiryolu yolcu taşımacılığındaki trafik akış hızları 250–300 km/h değerlerine ulaşacak şekilde planlanmış, yük ve yolcu taşımacılığındaki dingil yükleri 22.5 tona kadar çıkarılmıştır. Tren setlerinin yüksek seyahat hızlarıyla tekrarlı geçişleri sırasında ürettikleri yüksek frekanslı dinamik yükler ile titreşen demiryolu üstyapısı, bu titreşim enerjisini çevresindeki zeminlere iletirler ve zemin ortamının karakterine göre biçimlenen dalga yayılışıyla demiryolu ağına yakın bölgelerdeki yapılar etkilenir. Kuvvetli yer hareketleri binalara ve temellerine hasar verebileceği gibi bu binalarda yaşayan insanlara da konfor bozucu titreşimleriyle rahatsızlık verir. Bu nedenle demiryolu üstyapısını ve yakın çevreyi titreşim kaynaklarının ürettiği kuvvetli yer hareketlerinden korumak ihtiyacı ve bu kuvvetli titreşimlerin azaltılması için arazide en uygun titreşim yalıtım aracının bulunması, zemin ortamına bağlı dalga yayılışı probleminin iyi anlaşılmasını gerektirir. Özellikle ülkemizin taşıma gücü zayıf, alüvyon zemin ortamlarından (Eskişehir-Adapazarı-İzmit) ve yoğun yerleşim bölgelerinden geçen, inşaatı devam eden ve geçirilmesi planlanan yüksek hızlı modern demiryolu hatları (Kars-Ankara-İstanbul-Edirne hızlı tren projesi) için kapsamlı saha araştırmalarının gerekliliği g… Devamı >>
High speed trains are planed with a maximum of 250–300 km/h speed and a maximum of 22.5 ton force axle loads. Railway platform which is vibrated with higher frequency dynamic loads induced by high speed train cars transfer these vibrations energies to surrounding ground and close by structures are effected by them. Strong ground motion not only can give damage to the nearby buildings and their footings but also effect the human comfort by undesired vibrations. Thus for an effective protection of railway platforms, nearby bu… Devamı >>
Bu dönem için proje başvuru formundaki iş-zaman çizelgesinde tanımlanan iş paketleri sayfa sonundaki fotoğraflar bölümünde verilmiştir.Tanımlanan iş paketleri için bu dönem içerisinde yapılan çalışmalar ve sonuçları aşağıda açıklanmıştır. A1. Pilot bölgedeki zemin yapısının belirlenmesi için jeofizik ve geoteknik arazi deneylerinin yapılması A1.1. Sismik Yöntemler ve Sismik Çalışmalar Yüksek hızlı tren (YHT) geçişlerinin… Devamı >>
Yürütücülüğünü Prof. Dr. Erkan ÇELEBİ'nin yaptığı 217M427 nolu Tübitak 1001 Projesi kapsamında 9 kişilik bir ekip çalışmalarını sürdürmektedir. Araştırmacılar: Dr. Osman KIRTEL (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi), Dr. A. Can ZÜLFİKAR (Gebze Teknik Üniversitesi), Dr. Fatih GÖKTEPE (Bartın Üniversitesi), Bursiyerler: Arş. Gör. Berna İSTEGÜN (Sakarya Üniversitesi-Doktora) Abdul Ahad FAIZAN (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi-Doktora) Ezgi TEKERGÜL (Gebze Teknik Üniversitesi-Y&… Devamı >>
Bu bölümde proje kapsamında hazırlanan yayınlara yer verilmiştir. İlgili yayınların PDF versiyonuna ulaşmak için lütfen yukarıdaki "Yayınlar" sekmesini tıklayınız. (Link: https://tubitak217m427.sakarya.edu.tr/tr/icerik/0/96095/yayinlar-papers)
Kabul edilen bir önceki raporda da belirtildiği gibi, proje takviminde B iş paketi başlığındaki (Titreşimlerin İnsan Konforu ve Yapı Güvenliği Açısından Değerlendirileceği Bir Ulusal Normun Altyapısının Hazırlanması) çalışmalar pilot sahadaki (zemin özellikleri belirlenmiş) titreşim ölçümlerinden yararlanılarak geliştirilen ve doğrulaması yapılan sayısal model üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu nedenle TCDD’den zemin etüt raporlarının istenmesi ve tarafımıza ulaştırılmasındaki… Devamı >>